17.4.12

Jajko Hestona B* i poranny leń


Do niedawna nie lubiłam Hestona B.
Od niedawna uwielbiam Hestona B.
Robię jajka według wskazówek Hestona B.
Wychodzą idealne.
Czy Hestonowi B. czasami coś nie wychodzi?
Czy dziś nie chciało mu się uchylić pierzyny równie mocno jak mi?
Może jednak mamy ze sobą coś wspólnego? :)

Dla tych wszystkich którzy lubią i nie lubią Hestona B.
Bezdyskusyjnie idealne poranne jajko, które stawia na nogi.
Do tego ziołowe paluszki z ciasta francuskiego.
I rzodkiewki.
I rzeżucha.

Smacznego!



IDEALNE JAJKO NA MIĘKKO DO JEDZENIA PALUCHAMI
A PERFECT BOILED EGG AND FRENCH FINGERS

jajko

Włóż jajko do garnka (jajko powinno mieć pokojową temperaturę) i całkowicie zalej zimną wodą. Przykryj pokrywką, wstaw na duży ogień i zagotuj. Kiedy tylko woda zacznie się gotować, zdejmij garnek z ognia. Odstaw na 6 minut. Odkryj pokrywkę i wyjmij jajko. Białko będzie pięknie ścięte, a żółtko idealnie płynne. Z gwarancją Hestona B

FRANCUSKIE PALUSZKI
FRENCH FINGERS

ciasto francuskie
kminek w ziarnach
rozmaryn świeży lub suszony

Rozmrożone ciasto rozwałkuj na grubość ok. 3 mm. Ja zwykle biorę kawałek ok. 15x10 cm i starcza na dwie osoby, do dwóch jajek na miękko. Rozwałkowane „do połowy” ciasto posyp dość mocno ziołami, część kminkiem, część rozmarynem. Rozwałkuj jeszcze raz do grubości ok. 2 mm, żeby „wprasować” zioła w ciasto.  Pokrój w długie paski, szerokości ok. 1 cm (ja zwykle robię to okrągłym nożem do pizzy). Ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w środkowej części piekarnika. Zwykle wystarczy 5-7 minut / 200 stopni, żeby paluchy były złociste i chrupiące.
Podawaj z ulubionymi warzywami. Gotowe!



* I cała reszta Hestona B ukryta TUTAJ w Kaczce. Mam nadzieję, że nie będzie miał nic przeciwko jeśli Was zaproszę :)

47 komentarzy:

Unknown pisze...

Ja od dawna należę do fanklubu Hestona B:-)

katarzynka pisze...

Nasza znajomość była do tej pory szorstka, ale podobno na takich najlepiej buduje się prawdziwe przyjaźnie :D. Dzięki za wizytę. Pozdrawiam Cię mocno.

sheandhim+the cat pisze...

kto to jest Heston B.? tak o nim napisałaś, że mam ochotę go poznać. (: i zjeść to jajko! (:

pozdrawiam!

sheandhim+the cat pisze...

ah! już wygooglałam. Pan od Kuchni Molekularnej.
nie mogę powiedzieć, że go nie lubię. ale kiedy zetknęłam się z nim po raz pierwszy, był zgrzyt. nie kontynuowałam tej znajomości. (;

hahaha!! gdyby tylko Heton B. mógł to przeczytać... (;

katarzynka pisze...

She - nie wolno tak szybko zarzucać znajomości o trudnych początkach! Zacznij od jajka... może się polubicie, ono ani trochę nie jest molekularne :)).
Mimo wielkiej wiary, obawiam się, że Heston tego nie przeczyta... przynajmniej Heston B :(
Buziaki :*

Jagoda pisze...

Zdjęcia są fantastyczne :)

Fuchsia pisze...

Piszę się na takie jajko, szczególnie w towarzystwie paluszków z kminkiem :)

katarzynka pisze...

Jagoda - dziękuję ci bardzo... bardzo :*

Fuchsia - w sobotni poranek, przy otwartym oknie i kwitnącej wiośnie :) Smacznego kochana!

Konwalie w kuchni pisze...

Heston jest mi właściwie obojętny, tak jak kuchnia molekularna,
ale za idealnie ugotowane jajko na miękko, dam się pokroić!!
Piękne zdjęcia:)

katarzynka pisze...

Konwalie - Kuchnia molekularna nie, Heston tak, a jajko zawsze, czyli mamy prawie tak samo :)
Nie krój się dziewczyno tylko gotuj jajka :)) Najlepszego!

Anonimowy pisze...

A ta sztuczka działa dla wszystkich rozmiarów jajek? Tak z ciekawości, jakiego rozmiaru Ty użyłaś?
Mam wielką nadzieję, że to wypali, rozwiązałoby to wszystkie moje życiowe problemy :)

katarzynka pisze...

Anonimowy - ja kupuję jajka, które są dość duże, ale zwykle ważą prawie idealnie 70g, z odchyłami 1g. Takie poddają się sztuczce bez sprzeciwów :)

Anonimowy pisze...

Ja nie mam problemów z gotowaniem idealnych jajek, ale wypróbuję metodę pana Hestona B. :) Piękne zdjęcia!

katarzynka pisze...

crummblle - dziękuję Ci bardzo :) Teraz masz już dwie techniki. Możesz rano się obudzić i po przeciągnięciu zdecydować - jajko po swojemu, czy po Hestonowemu :) Pozdrowienia i życzę zawsze pysznych śniadań!

Aurora pisze...

hahaha ale ćmica... nie wiem kto to Heston B. ://

katarzynka pisze...

Aurora, nie wiesz bo Ty jesteś specjalistka od czekolady, a on jest od ciekłego azotu i takich tam. Nie po drodze Wam, ale robi naprawdę dobre jajka :) To nam starczy!

Kinga ⚬ Yummy Lifestyle pisze...

takie jajo to bym sobie zjadła na jutrzejsze śniadanie... o tak, zdecydowanie! :)

Dziki lokator pisze...

Takie jajo na miękko właśnie lubię, więc skorzystam z porad! Nawet gdyby miały to być rady pana Hestona B., skoro go polecasz, się słucham ;)
Zdjęcia cudne i apetyczne,zestaw zółtko + paluch zostanie przetestowany na żywym organizmie!
pozdrowionka,
dziki lokator

katarzynka pisze...

Kinia, i jak? Jadłaś już śniadanko? :)

Dzika lokatorko - bardzo polecam, bo się sprawdza. Koniecznie daj znać jak poszło!

anna pisze...

Wyprobowalabym natychmiast ale brak mi jajka w temperaturze pokojowej. A jak sie domyslam, w takich szczegolach szkopul caly... Mam jeszcze pytanie odnosnie slow - kiedy woda zacznie sie gotowac - ma bardzo bulgotac? I wtedy zestawiamy?
Piekne zdjecia i fajny tekst, w sam raz na sniadanie :-)

Serdecznosci,
Anna

katarzynka pisze...

Anno - Dziękuję Ci bardzo.
Jajko faktycznie nie powinno być prosto z lodówki i ma to o tyle znaczenie, że zimne najczęściej pękają. Najlepiej wieczorem je wyjąć i zostawić w garnuszku na rano.
Co do "rozpoczęcia gotowania" to tak, ma bardzo bulgotać. Dzięki ustawieniu dużego ognia ominiesz ten proces "rozpędzania się". Woda dość szybko zacznie od razu mocno się gotować. Wtedy zdejmujesz, 6 minut pod przykryciem i gotowe :) Napisz czy się udało, baaardzo jestem ciekawa.
Serdeczności

Anonimowy pisze...

czy takie pyszne jajeczko można zrobić w większej ilości jednocześnie? czas będzie taki sam?

zufik pisze...

U mnie wyszlo na twardo:( zrobilam wszystko wg instrukci, nie mam wagi ale jaja kupuje dosc duze.
Raczej nie powtorze eksperymentu, wole swoja metode bo jajek na twardo to baaardzo nie lubie no chyba ze w salatce;)

katarzynka pisze...

Anonimowy - pewnie! Ważne żeby wszystkie były całe przykryte wodą. Gotuj ile chcesz :)

zufik - no tak to czasami z tymi jajami bywa. Szkoda, że się nie udało :( Mam tylko nadzieję, że się nie obrazisz i będziesz do mnie zaglądać :)

Anonimowy pisze...

czy w ten sposób mozna zrobić kilka jajek jednocześnie?

katarzynka pisze...

Anonimie - można, a przynajmniej warto próbować :)

Angie's Recipes pisze...

HEAVENLY! This is definitely my type of breakfast.

katarzynka pisze...

Angie - thank you very much :) Enjoy!

zufik pisze...

Alez skad ja sie nie obrazam! jesli juz to reklamacje skladam do Hestona B.:)) w sumie lubie eksperymenty w kuchni i daje sie wciagnac :) pozdrawiam

moje pasje pisze...

koniecznie muszę wypróbować :) I to chyba nawet już jutro rano :)

katarzynka pisze...

zufik - właśnie, co złego to Heston B :)) A ja podrzucę jakiś przepis na sałatkę z jajkiem na twardo i będzie jak znalazł! Pozdrowienia

moje pasje - trzymam Cię za słowo. Smacznego :) Uściski.

emigr pisze...

Jak to dobrze, ze jestem juz po obfitym sniadaniu;)
Uwielbiam jajka we wszystkich odmianach, a takie na miekko Hestona B czy Kachny P gina w otchlani mojego wielkiego zoladka w mgnieniu oka!:)Pozdrowionka!:*

katarzynka pisze...

Oooooooo jesteś! Już myślałam, że się tak przejadłaś w święta, że zafundowałaś sobie długi urlop i zniknęłaś :) Szykuj się, bo parapet w kuchni jest już MÓJ !!!
PS. Heston B i Kachna P pięknie się rymuje :*

kulinarna mekka pisze...

koniecznie wypróbuje!!! jestem ciekawa, czy wyjdzie mi idealne. do tej pory robilam zawsze "na oko" i wychodza... czasami idealne, czasami mniej. perfekcyjne zóltka (oczywiscie dla mnie) maja jajka w koszulkach (o moich przygodach z przygotowywaniem mozesz poczytac u mnie, zapraszam)... sa takie pyszne, plynne, mniam! :-D
jezeli dzieki tobie wyjda mi teraz doskonale jajka na miekko, bede co sobote stosowala ten przepis! :-D pozdrawiam. basia.
ps. swietny blog, super zdjecia! trafilam przez przypadek, zachwycilam sie i zostane... :-D

katarzynka pisze...

Basia - bardzo, bardzo dziękuję za tak miłe słowa i oczywiście zawsze zapraszam.
Jajka w koszulkach to zdecydowanie moje ulubione, ale w moim przypadku, to własnie one są zwykle dziełem... przypadku :)
Niby zawsze robię tak samo, a one raz ładnie się zawiną i żółtko jest idealnie otulone białkiem a raz są postrzępione jak zmokła kura :) Jajka to w ogóle ciężka materia.
Mam nadzieję, że przepis Hestona przypadną Ci do gustu i zawsze będą udane :)
Pozdrowienia

kulinarna mekka pisze...

hahaa... tak, troche prawdy jest w tym przypadku idealnych jajek w koszulkach. najlepiej wychodza jajka... 4-dniowe! tylko skad wziazc osobiste kury, zeby wiedziec, ze jajko ma dokladnie 4 dni?? ja akurat mam szczescie, ze tata mojej kolezanki ma pare kurek i od swieta wyprosze u niego jajko :-D

katarzynka pisze...

Basia - Własne, nawet bardzo malutkie źródło to skarb. Kur w wielkim mieście wielu nie ma :)
O 4-dniowych nie słyszałam. Wiedzą się nacieszę, ale obawiam się, że chyba nie będzie mi dane spróbować. Póki co, hodowla kury na balkonie odpada :D

katie pisze...

piękne zdjęcie... a i mam chyba jeszcze jakieś ciasto francuskie :) Muszę spróbować :)

katarzynka pisze...

Katie - z takich zapomnianych kawałków wychodzą najlepsze paluchy. No i jest satysfakcja, że nic się nie zmarnowało. Paluchy są dobre do jajka, ale też sprawdzają się z sałatkami. Smacznego :*

emigr pisze...

Opsss...no to wpadlam z kretesem...:o
Gratuluje Ci TWOJEGO wlasnego parapetu i obiecuje, ze "nastempnom razom" na nim zasiadziemy!;) A tymczasem... zacznij go wzmacniac!:)))

katarzynka pisze...

kachna - dokładnie tak, wchodzę w fazę "renowacji parapetu" :) Jak sprawnie pójdzie to czeka Cię polska złota jesień na wycieczce w stulicy. Chomikuj już salami! :*

Marta @ Śniadania pisze...

Sama nie wiem czy uwielbiam Hestona B czy nie, ale uwielbiam jajka na miękko z rana. Zawsze i wszędzie.

pepa w kuchni pisze...

Zwykle udają mi się moją metodą, ale z chęcią wypróbuję tą Hestona ;)
Pozdrawiam! ;)

emigr pisze...

Znaczy sie, ze do jesieni parapet nabierze mocy?:) A jesli chodzi o salami to spoooksik...na jesieni i tak bedzie nowa dostawa wiec cos sie odlozy;)))

katarzynka pisze...

Marta - Masz rację. Z Hestonem czy bez, grunt to dobre śniadanie :) Pozdrowienia.

Pepa - fajnie, że znowu jesteś :) Spróbuj, wychodzą dobre.

kachna - jest nadzieja, że tak. Nawet gdyby nie, to jest parę innych miejsc, w których da się siedzieć :) Jakoś to będzie, ważne żeby na głowę się nie lało a to gwarantuję! :*

krewimleko pisze...

O rany, ależ wybornie to płynne żółtko wygląda! Zachwyciłam się :D

katarzynka pisze...

krewimleko - dziękuję w imieniu swoim i jajka oczywiście :)