28.2.12

A gdyby tak coś...?

Ostatnio coraz częściej bierze mnie na „coś dobrego”.
Jednak, jak to z cosiami bywa, nikt nie wie czym są, jak smakują i gdzie ich szukać. Co gorsza, chwilowo zrobiłam się bardzo wybredna i nic nie spełniało moich wyobrażeń o cosiu doskonałym.
W poszukiwaniu inspiracji wybrałam się na bazarek. Mrozy odpuściły, a dobrze znane mi twarze znów zaczęły wyglądać
z drewnianych budek. Zrobiło się miło, swojsko, a nadzieje rosły… Błąkałam się między straganami i nic…

Może kalafior z jakimś sosem? Nie…
Może karmelowe pomarańcze… Też nie za bardzo…
W końcu zrobiłam codzienne zakupy i zrezygnowana wróciłam do domu. Rozpakowałam wszystko.
W siatce na dnie zostało samotne jabłko i kawałek gorgonzoli. A gdyby tak….
Znalazłam mojego idealnego cosia!
Chyba pozostanie nim na długo.
Zakochałam się.
Życzę wszystkim znajdowania tego, czego szukacie.
Misja zakończona.
Do następnego cosia więc…
Smacznego!



JABŁKA DUSZONE NA MAŚLE Z GORGONZOLĄ
STEWED APPLES WITH BUTTER & GORGONZOLA

Na 2 porcje:
1 duże słodkie jabłko
1 łyżka masła
10-15 dkg sera gorgonzola
pół łyżeczki brązowego cukru

Jabłko podziel na 8 kawałków. Wykrój gniazda nasienne, nie obieraj. W małym rondelku rozgrzej masło i ułóż w nim ćwiartki jabłka. Posyp cukrem i duś na średnim ogniu ok. 10 minut. Często przewracaj jabłka, łatwo mogą się przypalić. Płyn powinien zamienić się w gładki matowy syrop. Jabłka powinny być lekko podduszone, ale nadal twardawe w środku. Zdejmij z ognia i ułóż na jabłka pokrojony w kostkę ser. Ja podaję bezpośrednio w rondelku, w którym dusiłam jabłka. Można całość przełożyć na talerz układając z jabłek okrągły wianek. Gotowe! Na dodatek, może być białe pieczywo.


Pyszne!

12 komentarzy:

anja pisze...

Oj, znam dobrze to uczucie: coś dobrego by się zjadło ale sama nie wiem co? Jabłko z gorgonzolą... ciekawe połączenie smaków. Pewnie kiedyś spróbuję. Śliczna patelenka :)

katarzynka pisze...

Nooo właśnie tak było tym razem, na szczęście to odczucie owocne.
Patelenka to jedna ze zdobyczy z targu staroci, bardzo ją lubię :)

Dusia pisze...

mmm boskie!

Jagoda pisze...

Uwielbiam jabłka! W każdej postaci :-)

Dziękuję za odwiedziny u mnie! :)

katarzynka pisze...

Dusia - dziękuję, muszę się zgodzić :)
Jagoda - było bardzo miło, będę częściej. Postaram się od czasu do czasu z jabłkami :)

crummblle pisze...

Jak to pięknie wygląda! Zakochałam się w zdjęciach ♥♥♥

katarzynka pisze...

crummblle - baaardzo się cieszę i bardzo Ci dziękuję ♥

Kinga ⚬ Yummy Lifestyle pisze...

o borze zielony! jakie apetyczne zdjęcia! cu-deń-ka! :)

katarzynka pisze...

Kini - dzięki wielkie :)

emigr pisze...

Smakusnie tu u Ciebie;-) Mmm...te jablka z "gorgo"...Dziekuje za wizyte! Pozdrowionka!:-)

burczymiwbrzuchu pisze...

Jestem zauroczona tymi zdjęciami, małą patelenką i kombinacją smaków :)

katarzynka pisze...

kachna - welcome,wpadaj zawsze jak zgłodniejesz i nie będziesz miała czasu gotować, ja każdego nakarmię ;)

burczymiwbrzuchu - patelenka idealna na małe conieco na Was dwie :) Mam nadzieję, że przepis wypróbujecie i napiszecie czy smakowało.

Pozdrowienia (już wiosenne ♥)